rianneinmalawi.reismee.nl

huisje en nkatha bay

Hoi allemaal!

Laat ik maar weer eens wat van me laten horen. Wat zal ik vandaag allemaal vertellen? Er is weer zoveel gebeurd!!

Apart om te bedenken dat ik hier nu al weer bijna vier weken lesgeef. Het is trouwens nog steeds erg leuk! Zoals jullie misschien zullen weten zit ik nog steeds in mijn tijdelijke huis, maar daar zit verandering in te komen. Ben vandaag wezen kijken in de cottage, en ik zie het wel zitten om daar te gaan wonen. Het is niet groot, maar wel erg knus en je kan er ook wel meer neerzetten dan een bed en een stoel, dus het valt mee;)

Ze zijn er al hard aan het werk, dus ik ben benieuwd wanneer het klaar is. Vandaag waren ze met een hele ploeg, en dan schiet het echt best op. Van binnen is het nog wel een rotzooitje, maar daar moet je maar even doorheen kijken...

Het enige probleem is dan wel dat ik nu door de tuin van de buren moet om bij m'n huisje te komen. Daar gaat wel verandering in komen, want ze willen aan de voorkant een opening maken in de muur (het is helemaal ommuurd, veilig idee;) ) Krijg er zin in om daar een echt eigen plekje te maken!

Afgelopen weekend ben ik bij het meer geweest met twee Amerikaanse studenten (Stevie en July) en twee Ierse studenten (Jenny en Claire) en Carol. Een hele happening, want we gingen met het openbaar vervoer. De eerste de beste taxi was een minibusje naar Mzuzu. Nu snap ik dat die busjes de helft zo goedkoop zijn als taxi's... Ze stoppen vijftig keer om weer iemand op te pikken die ook nog eens er in gepropt wordt (er is volgens mij geen limiet, dan dat de deur er uit knalt of het busje door z'n assen zakt). Maar we kwamen er wel..we hadden de tijdJ Daarna een taxi naar Nkathabay, maar die had ook allerlei problemen onderweg. Bij elke roadblock een heel verhaal voor dat we weer verder konden ...

Maar het was wel heerlijk om er even tussen uit te zijn. Super toeristisch plekje, waar ongeveer alle Europeanen uit Malawi komen, dus heb meer blanken gezien dan m'n hele tijd hier in Malawi. Ik kwam zelfs twee Nederlandse meiden tegen, en later nog een Nederlandse. Ook wel wat Malawianen, maar voor de meeste Malawianen is het te duur. Lekker relaxen aan het water, een boattrip, met cliffjumping en snorkelen inbegrepen ( bij het eerste was ik cameravrouw, veilig in de bootJ ) enz. Lekker gegeten, en veel Engels gepraat;)

Als je dan terug komt, is het echt een wereld van verschil... Hier komen mensen aan je deur om iets te verkopen ('s ochtends om half 7) of om geld vragen. Dan merk je weer hoe arm de mensen hier zijn.

Vanavond ga ik weer naar de bijbelstudie, dat is echt super fijn. Vorige week hebben we dat bij kaarslicht gedaan, hopelijk is er nu wel stroom. Vandaag begint de lijdenstijd, een tijd om stil te staan bij wat Jezus deed. Hij werd arm voor ons! Omdat hier te delen en ook te mogen zien dat mensen dat hier ook geloven, is geweldig! Dan zie je dat zending verbindt!

Zie trouwens ook de foto's, dan heb je een beetje beeld bij m'n verhaal!

Groetjes!

Reacties

Reacties

Elise

Ha rian,

Super om weer een verhaal te lezen van je, ik vond het gewoon jammer dat ik niet gelijk kon kijken gisteren, ik begreep dat ze met de site bezig waren en het daarom niet mogelijk was om te kijken. Gelukkig kon ik nu weer bijlezen wat je allemaal beleefd daar. Fijn dat je zo'n heerlijk weekend heb gehad, nog fijner om te weten dat je daar mensen om je heen hebt waarmee je bij het lijdensevangelie kunt stilstaan. Het grootste Wonder!

Dikke nederlandse knuffel!

Miranda

Hey Rianne,

Leuk om weer een nieuw verhaal van je te lezen! En ook lekker dat je snel in je huisje kan!
Ik wil je heel veel zegen toewensen in de komende lijdenstijd, fijn dat je dat ook met mensen daar kan delen, bijzonder is dat he!

Nog maar een Nederlandse knuffel erbij dan!;)

loura

Hoi Rianne, ik kon eerst je verhaal niet lezen en geopend krijgen, later wel hoor.
Fijn om je belevenissen te lezen en wat je zoal aan het doen bent. Na het lesgeven is het goed een stukje ontspanning en de foto ziet er supergaaf uit.
Vast ook leuk om medenederlanders te ontmoeten.
Lijdenstijd, een tijd om stil te worden en bezinning.
Ook daar bij jou in Malawi.
Het ga je goed. Hartelijke groeten v. Loura

Mariette

Lieve Rian,
Wat leuk weer een verhaal van jouw! Kijk er telkens weer naar uit. Wat ben je alweer een tijd weg en heb je al zoveel gedaan, gezien en beleefd! Veel ervaringen rijker dus;) En wat leuk dat je ook een uitstapje hebt gemaakt. En fijn die Bijbelstudie, om ook daar samen te zijn rondom Gods Woord.
Nu nog wachten op je definitieve huisje, fijn dat je het ziet zitten!

Ik hoop morgen te vertrekken naar Oostenrijk met je zus, heb er helemaal zin in! Na mijn vak hoop ik je uitgebreider te mailen en een keer te spreken!

Meid, ik blijf voor je bidden en denk aan je!
Alle goeds!!

Veel liefs, Marjet

Agnita

Hoi Rianne,
Leuk om je verhalen te lezen!(-;
Je hebt het echt naar je zin daar, dat is wel te merken.
Veel succes, &Gods onmisbare zegen toegewenst.
Liefs van Agnita

marjan nitrauw

Hoi Rianne,

Voor jou ook een moeilijke en zware dag denk ik zo. Nu jij op zo afstand van thuis zit en je moeder word geopereerd. We hopen en bidden dat alles goed mag gaan. En of Hij jullie nabijheid en goed wil zijn.

Groetjes van Marjan

linda mulder

he rianne,
wat leuk te lezen dat je zo lekker bezig ben!
en al vele rariteiten hebt gezien en nationaliteiten en hebt ontmoet!
maar ook;
sterkte met het- op afstand zijn- van je zieke moeder!

Marina

Het is niet meer orgineel wat ik nu ga zeggen gezien de andere reacties, maar ook voor mij geld zeker: Erg leuk om al je verhalen te lezen en je foto's te bekijken. Volgens mij voel je je al aardig thuis en je huisje..ja er moet nog wat aan gedaan worden maar dan word het denk ik wel wat!! :) Leuk hor!

Ik sprak gisteren Klazine en hoorde het goed nieuws over je moeder! Ze was helemaal blij en dat geld denk ik ook voor jou. Fijn dat ze alles (wat ze zagen) weg hebben kunnen halen. Zoals klazine ook al zei: 'De vele gebeden zijn verhoord, daarvoor mogen we nu onze Vader in de Hemel voor bedanken!'

Succes met het les geven en ik kijk uit naar je volgende verhaal en foto's..!

Liefs, Marina

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!