rianneinmalawi.reismee.nl

TIA This is Africa

Wat is dat toch met Malawi? Met Afrika?

Waar je elke dag om 6 uur wakker wordt, omdat het licht is, en je dus uitgerust wakker wordt.

Waar je het liefst elke dag om 9 uur naar bed wilt, omdat je dan je dag wel gehad hebt, aangezien het om 6 uur donker wordt.
Waar niemand ervan opkijkt als de lichten uitgaan, omdat er weer eens stroomuitval is.

Waar je als je wilt douchen eerst even checkt of je wel water hebt, omdat er meer uren in de dag zijn dat je geen water hebt dan dan wel.

Waar het onmogelijk is op straat iemand tegen te komen die je maar half kent, zonder dat je even vraagt hoe het met hem en zijn werk en familie is.

Waar je altijd tijd voor elkaar hebt, ook al heb je nog zo’n haast?

Waar mensen altijd willen weten waar je naar toe gaat, waar je vandaan komt, wat je hebt gedaan en wat je gaat doen, en dat dit absoluut niet als nieuwsgierig gezien wordt?

Waar je gerust zaterdag ochtend om 8 uur een of andere meeting kunt hebben?

Waar de kerk om 8 uur begint, en de laatste mensen om kwart voor 9 binnen komen.

Waar de dominee daar al rekening mee houdt , door de bijbellezing nog een keer te herhalen, voor degenen die laat waren..

Waar een preek 5 minuten kan duren maar ook een uur.

Waar je bij iemand op ziekenbezoek gaat in het ziekenhuis, niet omdat je diegene kent, maar omdat je in de buurt woont

Waar je als blanke altijd wordt nagekeken,en iedereen altijd weet waar je bent.

Waar het niet raar is om hele kippen te vervoeren, in een tjokvolle minibus.

Waar het meest besproken onderwerp niet het weer, maar geld is.

Waar werkelijk alles contant wordt betaald ?

Waar mensen je telefoon over laten gaan in de veronderstelling dat je terug zult bellen, in verband met gebrek aan beltegoed?

Waar je aan het einde van de maand geen geld moet willen pinnen, omdat er dan lange rijen staan van mensen die hun salaris willen?

Waar de zon elke dag in schitterende kleuren ondergaat?
Waar je ‘s avonds als je een beetje goed kijkt het hele melkwegstelsel ziet?
Waar je alle maar mogelijk kleuren vogels en vlinders ziet rondvliegen?

Waar je niet gek opkijkt van spinnen, gekko’s, kakkerlakken en andere kleinsoortige dieren in je huis?
Waar je nadat je hebt gedoucht, je 10 minuten later dat al niet ziet, omdat je alweer oranje voeten hebt?

Waarschijnlijk herken je het, als je ooit in Afrika bent geweest. Afrika moet je voelen, ruiken, meemaken, ervaren, proeven, horen. Ik prober het af en toe een beetje onder woorden te brengen….

Als je hier een keer bent geweest, blijft het of altijd in je hart, of je wilt er nooit meer heen.. Nou voor mij is dat wel duidelijk denk ik:)

THIS IS AFRICA:)

Groetjes!
Rianne

Kristel

Heerlijk om te lezen Rianne! :) Geniet van Afrika!
En Gods zegen toegewenst in alles.

Klazine

wat is dat toch, dat we hier in nederland ons altijd afvragen hoe het zou zijn om in Afrika te wonen. als je er bent, ben je daar zo achter :D
leuk gedaan! het beeld klopt heel aardig.
niet vergeten om af en toe terug te komen hoor! :)

liefs, je zussie

Anne Margriet

Mooi geschreven Rianne! Het is inderdaad zoals het is.. En dat is bijzondere!

Ellen

Mooi Rianne... Je maakt me nieuwsgierig om een x een kijkje te nemen in Afrika;)
Liefs

Willianne

wow, dat klinkt alsof je heel hard geniet daar! zegen! :)

heleen

And só it is! :)
Blessings!!

marjan

Heel herkenbaar beeld! Dit hoor ik vaker.
Je mail voor de kinderen van de zondagsschool moet nog worden beantwoord. Die hou je dus nog tegoed.