rianneinmalawi.reismee.nl

jeugdgroep

Hoi allemaal,

Ik geloof dat ik maar wat vaker wat kortere verhaaltjes moet schrijven, dan kunnen jullie vaker genieten:) Als jullie dat tenminste nog doen van mijn verhalen.

Afgelopen zondagmorgen heb ik onverwacht meegedaan met de jeugdgroep van de kerk!Echt super leuk. Ik kwam uit de dienst, en ik stond ff te kletsen. Was er ineens een hele groep jongeren aan het dansen en zingen in een kring, even verder op. Ik vroeg me dus af wat het was, en dat vroeg ik aan deegene met wie ik stond te kletsen. Die zei dat het de soort jv was... Dus ik vroeg ik of ik ook zomaar mocht komen. NatuurlijK!:) Dus ik erheen, meegezongen en gedanst (voor zo goed en kwaad het kon) en daarna was er een soort spel, met teksten in de bijbel opzoeken. Wie dat het snelst kon, mocht in het midden komen. Daar hoorde ik ook bij;) Dus stonden we met z'n vieren in het midden, moesten we ineens een choir vormen. Hebben we maar een soort engels liedje gezongen, een van die andere gasten had dat idee. Die liep vooral gek te doen, dus het was wel grappig. Daarna mochten we naar binnen. Daar gingen een jongen een hele inleiding houden, over een ‘oud' en ‘nieuw' leven naar aanleiding van joh. 11, opwekking van Lazarus. Was wel heel goed, kon er meer van volgen dan soms in de kerk Was ook wle echt heel diepzinnig, een mooie bijbelstudie! Ook veel bidden, zingen enz. Echt wel heel leuk. We kregen nog super zoete thee en een droog bolletje, daarna was het soort ‘ontspanning'. Een of andere gast ging een soort show doen, maar het had wel een heel serieuze inhoud. Hij ging vragen wie van de ‘reborn people' naar voren wilde komen, en die moest vertellen hoe het is om voor de Heere Jezus te leven. Was wel heel mooi,twee soort getuigenissen. Ook mocht iedereen nog vragen stellen daarover. Daarna werden alle ‘visitors' welkom gegeten, gelukkig was ik niet de enige nieuwe. Voorin gaan staan, moet je je voorstellen, en dan gaan ze voor je bidden, en daarna kwam iedereen een hand geven. Daarna nog mee zingen en lekker bewegen. Ik begin het al aardig te leren.

Erg leuk om zo ook de jongeren van de kerk te ontmoeten. Daarna ontmoette ik hen ook weer op het choirfestival, die middag. Ze komen ook wel eens bij elkaar om klusjes te doen om geld te verzamelen, dus ik kan zaterdagochtend om 7 uur ook nog even aan de slag.

Deze week is trouwens de vakantie van alle scholen begonnen. Dit betekent dat Thomas ook vakantie heeft. Hij vind het alleen zo leuk om naar de Nederlandse school te gaan, dat hij nu elke morgen meedoet. Dat is ook wel erg gezellig voor Aron en Neelke.

Daarnaast gaan hier de ontwikkelingen gestaag door. Tot nu toe moest ik door de tuin van de buren om bij mijn huis te komen. Voor mijn huis in namelijk een muur, zodat ik wel heel veilig ben, maar waar ik niet zo maar door kan. Dus hebben we aan de 'burgemeester' gevraagd of het goed is dat er een deur in die muur komt. Dat is dus nu gebeurd, het is nu aan het drogen, en dan kunnen we hem als het goed is vanaf morgen gebruiken. Ook voor de kinderen is het dan wel handiger, omdat ze dan rechtstreeks naar mij kunnen komen. Zal snel weer foto's op de site zetten.

Groetjs!

Reacties

Reacties

Elly

Natuurlijk geniet ik van je verhalen! ;)
Echt leuk om te horen wat je allemaal doet en beleeft!

Gods zegen.

Liefs "zus beer"

Margriet B.

Strak plan Rianne ... doorgaan met bloggen!
Morgen weer een stukje? :-)

Groetjes uit Apeldoorn.

Mariette

Heey Rian!!
Wat super leuk weer een verhaal vanuit Malawi!
Geweldig joh dat je zo op kon trekken met de jongeren uit de gemeente, je burgert al aardig in zeg.
Hi.. grappig zeg van die muur bij je huis.. tja dat gaat dus wat anders dan in Holland;)

Ik wens je weer alle goeds en Gods zegen!
Tot je volgende verhaal!

liefs, Marjet

klazine

hey! tuurlijk genieten we van je verhalen!
juist heerlijk om te lezen dat je het zo naar je zin hebt!
ik zou je wel eens willen zien swingen tussen alle inlanders:P zet maar snel weer fotos op de site!
hier gaat verder alles zijn gangetje! ma knapt weer een eindje op. vrijdag krijgt ze de eerste kuur weer, dus dat is weer afwachten hoe ze er op reageert, maar de laatste twee ging zo goed, we blijven hopen en bidden!
veel succes met je werk, en doe tjerk en marieke + kids de hartelijke groeten!!

hartelijke groetjes, van pa, ma, en klazine

Loura

Hoi Rianne, ik vind jouw verhalen superleuk en lees ze trouw. Zondagsschool bereidt zich voor, voor de paasviering in de kerk. We missen je hoor.
Als je naar Bles terug komt, dan ben je n danseres geworden, misschien een avondje dansles op de jv.
In alles t beste toegewenst, Loura

heleen

Haha, maar in Malawi moet je dus ook wel eerst een vergunning aanvragen voor iets simpels als een deur in je muur? ;) In Nederland kunnen ze er wat van, maar daar blijkbaar ook :P In ieder geval is het heel fijn om telkens weer een verhaaltje van je te lezen, hoor.
Bijzonder dat je zo met de jongeren op mag trekken. Het wordt steeds meer je plekje.

Blijf genieten van al het goede, Gods zegen toegewenst en wees een zegen!

Hartelijke groet,

Nathalie

He Rianne!

Heerlijk om te lezen hoe jij daar echt op je plekkie lijkt te zitten! Mooi dat je huisje steeds meer vorderingen maakt, bij het eind van het jaar is het misschien dan helemaal klaar;-) Succes & veel plezier met alles!

Groet, Nathalie

oom jan en tante Astrid

Hoi Riannne!

We vinden het erg leuk om je berichten te lezen. Zo blijven we een beetje op de hoogte van je doen en laten

Groetjes

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!