rianneinmalawi.reismee.nl

Nkhotakota

In de hemel is de Heer
en Zijn glans is als kristal
Hij is de Heilige, Hij is God
en Hij heerst over het Heelal

Er is kracht in Zijn woord
als de wateren bruist Zijn stem
als de zon op de zee zo blauw
is de rijkdom van Zijn trouw

En aan U alle macht
alle heerlijkheid en kracht
en aan U is de eer
en de lof want U regeert!

U regeert!

Miljoenen in gereedheid
staan de engelen om Zijn troon
verbijsterend Zijn sieraad
en de schoonheid van Zijn troon.

Er is kracht in Zijn woord
als de wateren bruist Zijn stem
als de zon op de zee zo blauw
is de rijkdom van Zijn trouw

En aan U alle macht
alle heerlijkheid en kracht
en aan U is de eer
en de lof want U regeert!

U regeert in onze harten
U regeert over het heelal
U regeert in ons leven
U regeert overal!

Aan dit lied moest ik denken toen ik afgelopen weekend aan het meer de zon op zag komen, onder het geluid van de golven die tegen de rotsen sloegen. Want een grote God hebben we! We waren in Nkhotakota voor een meeting met andere GZB-ers uit Malawi en Mozambique. We hebben ook gemerkt dat het woord van God echt kracht heeft. Prachtig om met elkaar te delen hoe God op elke plek wil werken, en dat we merken dat Hij het werk van Zijn handen nooit loslaat! Het weekend stond in het teken van bidden, zingen, bijbellezen, delen over je vreugden en je moeilijke dingen, maar ook veel gezelligheid met elkaar, humor, patat eten, spelende kinderen, strandwandelingen, zonsopkomsten, sterren kijken enz enz. Heerlijk om zo even tot rust te komen! Dat het gewone leven op een steenworp afstand ook doorgaat, merkten we doordat we zagen hoe mensen met hun bootjes gingen vissen, en hoe de vrouwen en kinderen hun potten, pannen en kleding wasten in het lake. Al met al een geweldig weekend om op terug te kijken!Zegen mij, op de weg die ik zal gaan!

Mariëtte

Lieve Rian,

Wat een bijzonder weekend! God is goed en gaat door met Zijn werk! Fijn om weer iets van je te horen, kijk er telkens weer naar uit. Hoop dat je na dit weekend weer helemaal verder kan met al je bezigheden. En nog steeds aan het zingen in het koor? Tga je goed meid en ik zing je toe: de Heere zegent jouw en Hij beschermt jouw

Veel liefs, Marjet

Emy

Leuk weer wat te horen Rian! Fijn dat je even tot rust bent gekomen. Hier de schoolvakanties ook weer begonnen.
Heerlijk dat je straks Ditty weer ziet :)
Hele fijne tijd samen!

Liefs, Emy

Johan (en Christine)

Hey Rianne,

Echt geweldig dat je zoveel moois mag meemaken. Als je op
Ik hoop dat je ook straks met Jurian en Annette een fijne tijd hebt.
We hebben afgelopen zaterdag een gezellige avond gehad met 'ons' groepje. Eten, zingen enz. Als je terug bent moeten we zeker een Afrika-avond doen (of 2, of 3...)

Gods zegen toegewenst en tot ziens!

Groeten,
Johan

Anne

Ha Rianne,

Fijn om te lezen dat het zo goed met je gaat! Wat een prachtig lied dat zingt over Zijn trouw en Zijn eer.
Hij die u roept is getrouw...

Goede tijd met de vakantiegangers en we zien uit naar de nieuwe verhalen die komen.

Gods zegen!

Willianne

Wauw, prachtig Rianne! Inderdaad, wat een geweldige God en Vader hebben we! Veel zegen bij je werk en ook als je vakantie hebt. Geniet ervan met Ditty :)

Netty

Hoi Rianne,
Al een poosje lees ik mee met je belevenissen. Gaaf dat jullie zo bij konden tanken dit weekend. Er is (veel) kracht in de naam van de Heer(e)!! Ik hoop dat je ook een fijne tijd hebt met je bezoek! Gods zegen gewenst bij alles wat jullie mogen (gaan) doen.

Groetjes,
Netty Karsdorp

klazine

hey schwester! dus jij bent aan de andere kant van de wereld, en nog ga je op vakantie begrijp ik...:P
geniet van de tijd dat Ditty, Ria, en Jan-Willem er zijn!!
we horen wel weer van je!
liefs, mij

Erika

Wat is dat een mooi lied, he! Dat kun je niet genoeg zingen en horen. Ik geef 'm bij dezen jou ook in de Zuid-Afrikaanse versie: http://www.youtube.com/watch?v=FDepldB3FEI Geniet ervan!
Fijn zeg, zo'n weekend tussendoor. Ik heb de foto's vanmiddag gezien van Marieke. Het zag er erg gezellig uit. Goed om naar elkaar te luisteren, ervaringen te delen en elkaar te bemoedigen vanuit het Woord. En met dat Woord kun je weer verder en mag je weer uitdelen aan de mensen die op je pad komen..

Hartelijke groet!
Erika

Elise

Ha rian,

Wauw, wat een mooi weekend heb jij gehad en als kroon mocht je ook je zus weer in je armen sluiten, dat moet geweldig zijn geweest! Geniet van de tijd dat Ditty er is meid, dat verdien je wel..!
liefs,
Elise

p.s; heb je m'n laatste brief wel gehad, ik begin er aan te twijfelen..

Ditty

Hallo allemaal,
wees allemaal maar heel jaloers, het is hier namelijk héérlijk. Allereerst lekker-bijkletsen, verder hele aardige mensen en prachtig weer! Volgende week naar Lake Malawi en daarna nog safari. Wat wil je nog meer:) Rianne is al aardig verafrikaanst. Wat ze doet? Zingen en nog een paar dingen:)
Groetjes!
Ditty

marjan

Nou Ditty, voor het weer alleen zal je er naar toe gaan.
Geniet er maar van met elkaar.

EllenD

Hé Rianne!
Wat geweldig om zo je blog door te lezen met al je verhalen over je belevenissen!!!
Ik zie het al helemaal voor me hoe je daar je weg gaat ;).
Geniet ervan, en met Ditty natuurlijk! Heerlijk om dan de zegen van je familie dichtbij te ervaren... maar idd, ook de zegen van de geestelijke familie te ervaren is bijzonder denk ik!